padamvirus4 padamvirus3 Spacegallery1
Tun Mahathir melalui blog Chedet menyerang pelaburan syarikat negara China di pelabuhan Kuantan dan pelabuhan Melaka.

Aku telah tulis panjang-lebar mengenai pelabuhan Melaka yang akan dibina diatas tanah yang akan ditambak dan tidak mengambil tanah yang sedia ada usaha syarikat JV 60% milik syarikat Malaysia dengan 40% milik syarikat China.

Tetapi aku tidak tertahan dengan Mahathir tentang cerita pelabuhan Kuantan.

Pelabuhan Kuantan ini sebenarnya diswastakan pada 1 Jan 1998 oleh Mahathir sendiri.

Pelabuhan ini yang dimiliki syarikat tempatan disenarai IJM Corp yang menjual 40% kepentingan saham kepada syarikat China pada tahun 2013 .

IJM masih memiliki 60% pelabuhan Kuantan.

Bukan Najib yang jual saham kepada syarikat China tetapi syarikat swasta IJM.

Yang dulu jual 100% pelabuhan Kuantan dulu pula ialah Mahathir sendiri.

Tun Mahathir pula memetik “penulis China” yang tidak bernama yang mendakwa pelabuhan Melaka dan Kuantan akan diguna oleh tentera laut China.

Siapa penulis China yang tidak bernama ini? Petikan dari mana? Blog ke? Wassap ke?

Apa nama penulis China ini? Lim Kit Siang? Lim Guan Eng? Ataupun Matthias Chang?

Projek pelabuhan di Pulau Carrey bernilai US$9.39 billion (RM41.56 billion).yang merupakan JV bersama syarikat tempatan MMC dengan syarikat India langsung tidak pula diserang oleh Mahathir.

Mungkin kerana pemilik MMC ialah kawan baik Mahathir yang selain dari meminjam pejabat Al-Bukhari untuk kegunaan peribadi Mahathir, pernah melantik Mahathir sebagai pengerusi Proton.

Sedihnya apabila tengok Mahathir melancarkan serangan demi serangan yang tidak berasas, tidak masuk akal dan berunsur fitnah hanya kerana dendam peribadi dia selepas gagal berkali-kali untuk menumpaskan Najib.
-Artikel ini dikirim oleh insan tidak dinamai melalui respectmypm@gmail.com
SHAH ALAM, 16 MEI: Majlis Perbandaran Klang (MPK) mengambil tindakan tegas terhadap 23 unit bangunan yang didirikan tanpa izin di atas kawasan milik harta bersama di sekitar Pangsapuri Sri Bayu dan Sri Angkasa.

Setiausaha MPK, Adi Faizal Ahmad Tarmizi berkata, tindakan itu diambil mengikut Akta Parit,Jalan Dan Bangunan (Akta 133) selepas dibangkitkan di dalam Mesyuarat Jawatankuasa Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Binaan Tanpa Izin.

“Premis yang didirikan bukan saja tidak berlesen malah ada di antaranya menimbulkan permasalahan lain seperti tempat letak kereta menjadi padat di mana bumbung disambungkan sesuka hati dan pemilik juga meletakkan barangan di bawah struktur yang di bina.

“Selain daripada itu, kewujudan premis berkenaan juga menyebabkan lokasi sekitar menjadi tidak terurus kerana sebahagian kawasan parkir dijadikan tempat berniaga dan ada diantaranya menggaji pekerja warga asing di situ,” katanya.

Katanya, tindakan perobohan diselaraskan oleh Jabatan Bangunan terhadap binaan struktur tambahan di luar sempadan lot pemilik.

Selain itu, perobohan dibuat kerana terdapat penyambungan elektrik tanpa kawalan seterusnya mengancam nyawa penghuni blok berhampiran jika berlaku sesuatu bencana yang tidak diingini.-SELANGORKINI
Perjuangan UMNO tidak akan terhenti selagi bumi Melayu ini tidak lebur dek kiamat.Dengan sokongan padu dari pelbagai peringkat usia menjadikan UMNO satu wadah yang sukar dibocorkan oleh anasir-anasir pengkhianat yang mahu melihat layar UMNO tumbang sekaligus tumbangnya kerajaan hari ini.


Syabas Presiden UMNO datuk Seri Najib Tun Rak,dalam keadaan ditekan dilastik dengan pelbagai ancaman dan tuduhan dari musuh masih mampu berdiri teguh bersama ahli dan penyokong umno serta rakyat.

Segala kebencian kepada UMNO yang dilemparkan oleh musuh nampaknya tidak memberi kesan mendalam walaupun satu ketika ahli dan penyokong terasa tergugak.

Kini UMNO di bawah Presiden berwibawa mampu memulihkan segala yang nampak lemah ketika diserang penjahat politik dan musuh.

Dengan sokongan jutaan ahli dari bangsa terbesar di negara ini UMNO tidak mungkin dapat digoyangkan dengan segala ancaman dari pihak musuh tradisi.

Ini suasan yang ditakuti pembangkang yang berkobar-kobar untuk menduduki kerusi pemerintahan negara selepas keputusan PRU14 nanti.

Namun begitu UMNO bukanlah sebuah parti seperti kapal buruk yang penuh dengan muatan tidak bernilai kepada rakyat.

Walaupun Presiden UMNO,Datuk Seri Najib Tun Razak cuba digulingkan oleh anasir pengkhianat bangsa Melayu dan kerajaan ia tetap mendapat sokongan teguh dikalangan Melayu terutamanya dikalangan anak muda pewaris generasi akan datang.

Dalam suasan ancaman musuh politik kepada UMNO menekan dipelbagai sudut dengan bermacam-macam fitnah parti keramat ini tetap dihati orang Melayu.

Kali ini UMNO yang berusia 71 tahun masih kukuh berdiri diatas gunung perjuangan bersama bangsa jitu jatii dirinya yang pantang diusik wadah perjuangannya.

  Rakyat Malaysia yang mencintai kedamaian,bangsa inilah akan bangkit sekiranya bangsa dan agama,tanah airnya digangu gugat.

Lautan merah memenuhi Stadium Bukit Jalil pastinya mengambarkan bangsa yang berani hadapi sebarang cabaran bagi keamanan negara ini.






















SELANGOR 10 April-Kaji selidik dilakukan staf blog Respect MyPM yang dilantik seramai 400 orang selama 14 tahun menunjukan Haji Hadi yang juga presiden Pas memperolehi sokongan 1,201017 dari responden yang ditemui seramai 3,000001 orang.sekali gus beliau layak di gelar YAB Perdana Menteri Pas sekarang.

Manakala Perdana Menteri bagi parti PKR pula disandang Anu-war al-Juburi .

Hari ini PPBM telah mengumumkan Perdana Menteri mereka iaitu Moiden Yasing yang juga presiden parti Penipu Pembohong Banyak Malaysia (PPBM) pada majlis angkat sesumpah yang diadakan secara besar-besaran.

Menurut laporan Sinar Online,kajian yang dijalankan oleh Biro Polisi dan Strategi Bersatu, menunjukkan tiada seorang pun pemimpin BN termasuk dalam senarai lima teratas pemimpin untuk jawatan perdana menteri.

Betulah tu..sebabnya mereka buat untuk parti dan penyokong PPBM bukannya buat untuk pihak lain.

Menurut laporan itu Tan Sri Muhyiddin Yassin menduduki kedudukan pertama iaitu mendapat 37.4 peratus undian setuju daripada 3000 responden.

Pengerusi, Biro Polisi dan Strategi Bersatu, Dr Rais Hussin boleh berbangga dengan kajian tahap cipap itu ,beliau boleh tipu cicak mengkarong PPBM sepuas-puasnya kerena ahli PPBM memang sewel.

Depa hanya layak tipu babi dan anjing sahaja,kerena nombor telefon yang ada pada borang ahli PPM itulah yang depa call.

“Pengerusi PPBM Madey di kedudukan kedua iaitu mendapat sebanyak 35.9 peratus, dan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang di kedudukan ketiga iaitu mendapat 34.3 peratus undian.

Depa hanya layak tipu babi dan anjing sahaja,kerena nombor telefon yang ada pada borang ahli PPM itulah yang depa call.

Tujuh prof universiti awam yang dilaporkan turut terlibat dengan kajian itu hanya layak jadi Cik Gu mengajar di universiti berok iaitu tempat mengajar berok panjat kelapa.

Kini PPBM memiliki Perdana Menteri dan TPM sendiri.MOIDEN PERDANA MENTERI DAN MADEY TPM.

Gila nak jadi PM hingga diketawa oleh rang ramai.

RABU 10/5/2017-6:18PM-RESPECTMYPM
VIA TELEFON
Ketua Armada PPBM Syed Saddiq sepatutnya tanya Madey,'HOI MADEY Haromjadah,hang pernah hidup dengan gaji RM500 tak?...memandangkan zaman Madey gaji kebanyakan pekerja RM500 hingga RM800.

Sebab apa penulis berani berkata gaji zaman Madey hanya RM500,sebabnya penulis merasa hidup dengan gaji sebanyak itu.

Oleh itu Syed Saddiq adalah manusia terbodoh dialam ini,disaat manusia lain membina kecerdikan,Syed Saddiq pula tunjuk kebodohannya kepada awam,sepatutnya dia tunjuk bodohnya kepada ayam dan itik atau lembu,anjing dan babi.

Ketua Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman melontarkan cabaran kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya menjalani hidup dengan gaji RM1,500 sebulan.
Katanya, Najib hanya perlu mengambil masa sebulan sahaja bagi membuktikan kenyataannya bahawa kos sara hidup di Malaysia terendah dalam kalangan negara Asean.
Menurut Syed Saddiq, gaji RM1,500 itu dipilih berdasarkan purata pendapatan kebanyakan rakyat Malaysia.

Pakatan Harapan boleh gebang apa pun,boleh janji apa pun,namun penceramah pembangkang pernah nila jumlah undi Barisan Nasional yang perlu diatasi pada PRU 14 nanti.

Kalau Parlimen Barisan Nasional memperolehi 5,237,699 undi dan Dun pula 4,513,997 undi pada PRU 13 bukan senang wow nak tumbangkan pada PRU 14.
Pada PRU 13 Pakatan Rakyat masih belum dikuburkan oleh DAP pun susah untuk menumbangkang Barisan Nasional ini kan pula Pas sudah lari.

Buka matalah,sebelum PAS lari dari pakatan pembangkang yang diketuai DAP dan bina tembok politiknya sendiri,undi yang diperolehi pada PRU 13 cuma ini sahaja bagi kerusi Parlimen,PKR (2,254,328 undi), Pas (1,633,389), DAP (1,736,267), Bebas (86,935), STAR (45,386), BERJASA (31,835), SWP (15,630), SAPP (10,099), PCM (2,129), KITA (623) dan BERSAMA (257).

Bagi Kerusi Dun pula Pas (2,133,944), DAP (1,442,298), PKR (1,303,457), Bebas (67,129), STAR (43,793), SAPP (31,324), PSM (8,136), BERJASA (4,756), KITA (1,791), BERSAMA (823) dan PCM (216)...Tolong celik mata sikit jangan gebang lebih.

Kalau Pakatan Harapan boleh tumbangkan undi Pas bagi Kerusi Parlimen sebanyak 1,633,389 dan kerusi Dun 2,133,944 dah kira kuat,tapi Pakatan Harapan pasti tak akan mampu mengahabiskan kerusi Pas,tapi cakap besar nak rampas Putrajaya--puih
Ceramah Pakatan Harapan Kepada JIN
MERENUNG sejarah kehebatan masa lalu Barisan Nasional yang jarang-jarang dipersembahkan kepada generasi muda menjadikan penulis lebih bersemangat untuk bersama parti yang masih memerintah walaupun cabaran dari lawan semakin hebat.

Pada PRU ke-4(1974),dengan berlakunya gabungan parti pembangkang SUPP,Pas,Gerakan kedalam Barisan Nasional menjadikan pilihan raya tahun itu tidak mencabar seperti sebelumnya.

Pada hari penamaan calon Barisan Nasional menang tanpa bertanding kerusi parlimen sebanyak 47 manakala kerusi Dun 45,kemenangan tanpa bertanding ini satu rekod yang belum diatasi sehingga PRU ke-13.

Johor mencatat kemenangan tanpa bertanding paling tinggi iaitu 8 daripada 16 kerusi Parlimen.Calon Barisan Nasional ketika itu ditentang calon dari DAP,PSRM, Bebas,Pekemas.

Barisan Nasional juga menang tanpa bertanding di kesemua kerusi Parlimen di Sabah,kecuali di Bandau.

Dengan sejarah itu,tidak salah jika dikatakan parti dalam Pakatan Harapan sangat takut sekiranya gabungan UMNO dan Pas terjadi dan dengan bukti sejarah yang ada sukar untuk parti dalam Pakatan Harapan terus berkuasa di Selangor,malah Pulau Pinang juga turut tergugat.

Dikala sebarang kemungkinan mungkin berlaku,Pakatan Harapan bertali arus menyerang Pas,ertikata lain,'Pakatan Harapan cuba memberi gambaran buruk UMNO kepada Pas seolah-olah kepimpinan Pas masih berpegang kepada fahaman politik jumud.

Semua serangan terhadap kepimpinan Pas dilakukan Pakatan Harapan mudah dibaca,tidak perlu jadi pakar politik,kerana tujuan utama takut Pas dan UMNO bergabung sebelum atau selepas keputusan Pilihan raya umum ke-14.

ISNIN 8/5/2017-1:40AM-RESPECTMYPM
VIA TELEFON

Mohon share di Facebook
JOHOR BAHRU - Papan tanda pemberitahuan bahawa jalan ditutup sementara ketika hari Jumaat yang tular di media sosial didapati tiada di kawasan surau yang berlaku kekecohan semalam.

Papan tanda itu berbunyi: JALAN PUJANGGA Ditutup sementara setiap hari Jumaat bermula jam 12 tengah hari hingga jam 2.30 petang untuk dijadikan tempat kereta.

Tinjauan Sinar Harian ke lokasi terbabit mendapati papan tanda yang dikatakan berada di kawasan persekitaran Surau Austin Perdana tidak wujud sama sekali.

Surau yang mendapat tauliah untuk solat Jumaat itu terletak di Jalan Austin Perdana 1, bukan Jalan Pujangga.

Dipercayai papan tanda itu dari sebuah lokasi lain di negeri itu, bukannya di Surau Taman Austin Perdana seperti didakwa.
-SINAR HARIAN ONLINE
RASANYA elok juga sekiranya di imbau kembali keputusan dan jumlah undi keseluruhan yang diperolehi parti yang bertanding pada PRU ke-13 iaitu ketika Pakatan Rakyat belum terkena racun persengketaan dalaman.

Entri ini diharap dapat membantu meringankan beban penyokong parti atau pemerhati politik di semua peringkat tidak kira Pro BN mahupun pembangkang.

Tujuan utama entri ini disiarkan bagi memudahkan orang ramai membuat analisis ringkas bagi mendapat sedikit gambaran parti manakah yang akan memerintah setelah PRU ke-14 diadakan.

Dengan analisis kita tidak bercakap kosong seperti kebanyakan,dengan analsis juga kita boleh dapat fakta angka,kerana dalam apa-apa pertandingan angka menjadi keutamaan setiap peserta.Namun begitu,keputusan sebenar adalah berada pada pengundi.

Sehari selepas keputusan PRU ke-13 Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan bahawa 84.84 peratus atau 11,257,147 daripada jumlah 13,268,002 pengundi berdaftar keluar mengundi bagi 222 kerusi Dewan Rakyat (Parlimen) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Bagi 505 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun), jumlah yang keluar mengundi ialah 9,742,254 orang atau 85.82 peratus.
Berdasarkan daftar pemilih yang diwartakan untuk PRU-13, daripada 13,268,002 pemilih berdaftar, pengundi biasa terdiri daripada 12,885,434 orang manakala pengundi pos (146,742) dan pengundi awal (235,826).

"Bagi kerusi Dewan Rakyat, BN memperolehi 5,237,699 undi, PKR (2,254,328 undi), Pas (1,633,389), DAP (1,736,267), Bebas (86,935), STAR (45,386), BERJASA (31,835), SWP (15,630), SAPP (10,099), PCM (2,129), KITA (623) dan BERSAMA (257).

"Bagi kerusi Dun pula, BN memperoleh 4,513,997 undi, Pas (2,133,944), DAP (1,442,298), PKR (1,303,457), Bebas (67,129), STAR (43,793), SAPP (31,324), PSM (8,136), BERJASA (4,756), KITA (1,791), BERSAMA (823) dan PCM (216).

Daripada 579 calon yang bertanding di keruswi Dewan Rakyat, 128 calon hilang wang deposit pilihan raya, dengan calon Bebas mencatatkan jumlah paling ramai, iaitu 75 orang.

Bagi keputusan 222 kerusi Dewan Rakyat pada PRU ke-13, BN memenangi 133 kerusi, PKR (30), Pas (21) dan DAP (38).

Bagi kerusi DUN, BN memperoleh 275 kerusi, DAP (95), Pas (86) dan PKR (49).
Share kepada rakan anda.


Saranan agar semua calon Barisan Nasional (BN) Mengisytiharkan harta sebelum bertanding pada PRU ke-14 amat dialu-alukan.

Selain daripada itu Barisan Nasional juga perlu meneliti latar belakang calon sebelum di beri lampu hijau untuk bertanding pada PRU ke-14 bagi membolehkan rakyat mengenal pasti calon yang akan dipilih sebagai pemimpin mereka tidak terlibat rasuah.

Kenyataan  Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor
Rakyat setuju kesemua calon sebelum diberi lampu hijau untuk bertanding mengisyitaharkan harta mereka setiap kali bertanding,janganlah pula sudah bergelar wakil rakyat atau berjawatan menteri ia tidak perlu dilakukan ketika dipilih bertanding kali kedua dan seterusnya.

Dipetik dari sumber yang disiarkan mStar 
Pengertian Nilai
Nilai diertikan sebagai satu konsep yang dijadikan asas oleh masyarakat untuk melihat, mengukur atau membuat pilihan terhadap sesuatu perkara, darjat, mutu, kualiti dan taraf perilaku dan benda mengenai seseorang atau kelompok orang sebagai baik, berharga dan bernilai.

Budi bahasa
Lazimnya merujuk kepada tutur kata, kelakuan, sopan santun, tatatertib, akal, kebijaksanaan dan perbuatan kebajikan yang tercantum dalam kata-kata akhlak mulia. Tegasnya setiap gerak laku, tutur kata, tata hidup, pemikiran dan perasaan baik terhadap orang lain sebagai peribadi mahupun pergaulan masyarakat terangkum dalam konsep budi bahasa. Konsep-konsep lain termasuk mulia, adil, hormat, bijaksana, berani, malu, sabar, sopan dan lain-lain.

NILAI 1
Kesopanan dan kesusilaan
Kedua konsep ini terangkum dalam prinsip kelima Rukun Negara iaitu kesopanan dan kesusilaan. Prinsip ini menekankan bahawa setiap warganegara harus menjaga tatasusila masing-masing dengan tidak menyinggung perasaan sesuatu golongan lain. Tingkah laku kesopanan juga mengandungi darjah kesusilaan yang tinggi dalam keperibadian dan kehidupan bermasyarakat.
Sifat dan amalan Nilai-nilai murni
Nilai-nilai murni yang diterima oleh masyarakat Malaysia adalah nilai-nilai sejagat yang dituntut oleh agama, kepercayaan, adat resam dan kebudayaan. Antara sifat- nilai-nilai murni yang menyeluruh adalah seperti berikut:

Amanah
" Menyedari hakikat bahawa tugas adalah amanah yang perlu dilaksanakan dengan sebaik-baiknya.
" Menghindarkan dengan rela hati kepentingan diri dari mengatasi kepentingan tugas.
" Menentukan tiada penyelewengan dalam tugas sama ada dari segi masa, kuasa, sumber wang, peralatan serta tenaga kerja.

Tanggung Jawab
" Menerima hakikat akauntabiliti akhir adalah terhadap Tuhan, di samping pekerjaan dan majikan.
" Melakukan tugas dengan kesedaran terhadap implikasi baik dan buruknya iaitu sentiasa waspada dan jujur.
" Bersedia berkhidmat dan menghulurkan bantuan bila-bila sahaja diperlukan;
" Bersedia untuk menjaga maruah agama, bangsa dan negara.
" Tidak mengkhianati kepentingan organisasi/institusi/ awam dalam menjalankan tugas.

Ikhlas
" Berhati mulia dengan melaksanakan tugas tanpa mengharapkan balasan.
" Niat dalam melaksanakan tugas kerana Tuhan, kerana mencari rezeki yang halal serta mencari keredhaanNya.
" Mengikis sebarang unsur "kepentingan diri" dalam melaksanakan tugas sebagai asas pengisian amanah.

Benar
" Jujur dalam melaksanakan tanggung jawab.
" Bercakap benar dan menepati janji.
" Cermat dan berhemat dalam membuat keputusan.
" Bertindak berasaskan profesionalisme.
" Patuh dan setia dalam melaksanakan tugas.
" Sanggup terima teguran dan nasihat.

Sederhana
" Bersederhana dalam setiap amalan hidup, tindakan dan tingkah laku;
" Menjamin perseimbangan diri dan tugasan.

Tekun
" Berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai kesempurnaan tugas dan kehidupan.
" Rajin mempelajari pengetahuan dan kemahiran yang berkaitan untuk membaiki taraf hidup.
" Berusaha gigih menghasilkan kerja yang memuaskan sehingga mencapai tahap cemerlang.

Bersih
" Mengamalkan kebersihan hati dalam menjalankan kehidupan seharian.
" Mengamalkan kebersihan pakaian, bangunan dan alam sekitar sebagai satu cara hidup.
" Bersih dalam pemilikan harta dan perjalanan tugas.
" Menjauhi hawa nafsu dan emosi dari mempengaruhi pekerjaan dan pemikiran dalam membuat keputusan.
" Menjauhi hawa nafsu dan emosi dari mempengaruhi pekerjaan dan pemikiran dalam membuat keputusan.

Berdisiplin
" Menepati masa dan janji.
" Mengamalkan cara bekerja yang kemas dan terancang.
" Mempunyai etika kerja dan profesionalisme yang tinggi.

Bekerjasama
" Mengamalkan sikap tolong-menolong dalam melaksanakan tugas.
" Sentiasa secara sukarela menyertai aktiviti-aktiviti organisasi sebahagian daripada usaha mempertingkat semangat kerjasama.
" Mengamalkan permuafakatan dalam semua perkara kepentingan bersama.
" Mengelakkan konflik atau pertembungan kepentingan berdasarkan peribadi.
" Mengorbankan kepentingan diri yang bercanggah dengan kepentingan organisasi, agama, bangsa dan negara.

Berperibadi mulia
" Bertimbang rasa dan bertolak ansur.
" Menghormati sesama insan.
" Sentiasa memulakan 'pertanyaan" dengan tujuan untuk menolong.

Bersyukur
" Bersyukur kerana dapat melakukan tugas untuk sebagai seorang anggota masyarakat.
" Bersikap positif dan ingin berusaha lebih gigih.
" Menghayati budaya kerja bersopan dan tidak bertentangan dengan kehendak agama.
" Tidak berbangga dengan kedudukan dan pangkat;
" Tidak membazirkan perbelanjaan untuk perkara yang sia-sia;
" Berkhidmat sebagai ibadah.
" Memberi sumbangan kepada masyarakat, negara dan agama.

Bermuafakat
" Bermuafakat membawa berkat; slogan yang harus dipegang oleh rakyat Malaysia.
" Dengan muafakat sesama manusia akan mengeratkan lagi perpaduan yang telah lama terjalin.

Bertoleransi
" Sikap toleransi sesama kaum merupakan tunjang utama kepada keharmonian dan kesejahteraan dalam kehidupan bermasyarakat.

Bertimbang rasa
" Perasaan bertimbang rasa adalah sebahagian daripada sikap terpuji tanpa mengira perbezaan latar belakang sesuatu kaum.

Bersatu padu
" Pengamalan berterusan budi bahasa dan nilai-nilai murni akan membawa kesepaduan dalam kehidupan bermasyarakat.

Beretika
" Semangat beretika akan lahir kepada setiap individu sekiranya mempunyai nilai budi pekerti yang tinggi.

Tidak mementingkann diri sendiri
" Seseorang yang kaya dengan budi pekerti dan teguh dengan amalan nila-nilai murninya tidak akan mementingkan diri sendiri.

Tidak ada perasaan ncuriga dan prasangka
" Perasaan curiga dan syak wasangka tidak akan mudah wujud dalam setiap individu yang mempunyai nilai-nilai murni.

Dengan adanya budaya dan elemen di atas dalam kehidupan bermasyarakat maka perpaduan akan terus teguh dan negara akan terus aman.

Sumber: Petikan dari buku Nilai-Nilai Murni
















Status FB Soh Wei Mei menerima like 1.2k manakala komen pula 200 lebih.itu semua gara-gara insiden selepas solat Jumaat di Surau di Taman Austin Johor.

Status di FB beliau dilihat positif  oleh rata-rata kaki komen yang peratusan besarnya adalah Melayu

Beliau yang mahu dikenali dengan nama Mei pasti terkejut--ha ha ha ..

Cerita yang ada kena mengena diblog ini telah disebar luas oleh pengguna FB bermula lebih kurang jam 3 pagi hari ini.