Sabtu, 6 Mei 2017

Insiden Selepas Solat Jumaat Di Surau Taman Austin Perdana Johor Bukan Kerana Mangsa Adalah Cina

INSIDEN selepas solat Jumaat di Surau Taman Austin Perdana  negeri Johor bukan berkaitan dengan bangsa sebaliknya kejadian itu berkaitan dengan nilai kesopanan manusia yang tidak mempunyai sivik.

Bukan kerana mangsa adalah Cina,sebaliknya perbuatan yang dilakukan menjadikan orang Melayu yang berada ditempat kejadian hilang sabar.

Sekiranya mangsa seorang yang berfikiran jauh,beliau akan undurkan keretanya dan keluar melalui jalan lain bukanya membunyikan hon panjang dan beliau harus faham kelakuan seperti yang dilakukanya menimbukan kemarahan orang lain

Tidak semua Cina berperangai macam itu,begitu juga dengan Melayu dan India serta kaum lain,kalau orang Melayu bersikap kurang sihat seperti itu juga pasti akan berlaku pekara seperti yang berlaku terhadap Cina itu.

Pengguna media sosial tidak perlu buat komen yang menggambarkan bangsa Cina di Malaysia ini serupa perangainya dengan Cina yang dikatakan sebagai penyebab INSIDEN berlaku,kerana orang Melayu akan kena belasah JUGA sekiranya berkelakuan seperti manusia tiada sivik.

Penulis menasihatkan,jangan jadikan INSIDEN itu sebagai isu perkauman....




SOH WEI MEI popular dengan nama panggilan MEI ,suka berbaju kurung dan berfikiran matang
Pakat-pakat jadi rakanya di Facebook


Ini bukan profile Facebook Soh Wei Mei,Mei telah menafikan,katanya:
Morning semua! Last night ada org inbox sy tanya ini account sy ke? "NO, bukan acc sy" Bila sy check betul2 wujud, 2 plak tu!😂 So minta jasa kawan2 tolong report fake account ni ea? Nama sy Mei bukan Anna😂😂 Thanks guys.😙





SABTU-2:1AM-6/5/2017-RESPECTMYPM
VIA TELEFON

Tiada ulasan:

Catat Ulasan