Jumaat, 5 Mei 2017

Kerana Tak Sabar Lelaki Cina Tunjuk Jari Tengah Kena Pukul Selepas Solat Jumaat -VIDEO






Video kedua ini kelihatnya lagi dahsyat


Insiden yang berlaku di berhampiran Surau Austin Perdana Johor tidak sepatutnya berlaku kiranya pemandu Toyota Camry JNM 5665 berbangsa Cina tahu menghormati waktu solat Jumaat sedang berlangsung.

Tindakan membunyikan hon tanpa henti itu membuat umat Islam sedang menunaikan solat Jumaat rasa terganggu sekali gus menimbulkan rasa marah.

Walaupun begitu,terdapat orang Melayu cuba menenangkan Cina itu namun balasanya diberi isyarat lucah.

Memang Cina itu cari pasal,sedangkan jalan yang sesak dengan kenderaan semasa umat Islam menunaikan solat jumaat sentiasa berlaku dimana-mana.

Cina bodoh itu sepatutnya undur kereta beliau dan keluar lalu ikut jalan lain kerana jalan disitu difahamkan bukan sahaja boleh keluar ikut jalan berhampiran surau Austin Perdana.

Akibatnya dari insiden itu cermin kenderaan Cina bodoh itu pecah dia juga dibelasah,inilah akibatnya kalau bodoh tak boleh ditegur cerdik tak boleh di ajar.

Kita orang Melayu yang hidup dalam kawasan kediaman pelbagai kaum tidak berkira ketika orang  Cina meninggal dunia dan mayatnya diletakkan beberapa hari dibawah khemah yang dipasang diatas jalan kerana jalan keluar bukanya ada satu.

Perangai pemandu Toyota Camry JNM 5665 sepatutnya dia tinggal di hutan rimba berkawan dengan anjing dan babi serta makhluk tidak berakal rasanya lebih sesuai











Pengguna Facebook bernama
Khairi Alattas berkata: Hari ini saya ada di Kuala Terengganu. Ada perarakan kaum Cina di jalanan berdekatan Kedai Pasar Payang sehingga berlaku kesesakan jalan raya. Namun tiada seorang pun orang Melayu menganggu dan membuat hon seperti seperti berlaku waktu solat Jumaat di Johor hari ini.
Bangga dengan sifat dan toleransi bangsa Melayu. Ini adalah ciri bangsa cemerlang dan bakal mewarisi negara bertuah ini.gambar boleh rujuk https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1924428550997580&set=pcb.1924428687664233&type=3&theater


Pemberitahuan:Pihak kami telah PRIVATE video kejadian itu atas saranan pihak polis-Harap Maklum

Tiada ulasan:

Catat Ulasan