Rabu, 6 April 2016

Haji Hadi Umum Calon Pas PRN Sarawak

BINTULU – Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang tiba di sini dengan penerbangan dari Kuala Lumpur bagi menyempurnakan Majlis Perisytiharan Calon-calon yang akan bertanding untuk Pilihan Raya Negeri Sarawak yang akan diadakan dalam masa terdekat.


Beliau sampai di lapangan terbang pada kira-kira jam 1.00 tengahari bersama pemimpin kanan PAS.

Antaranya adalah Timbalan Presiden Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man, Setiausaha Agung Dato’ Takiyuddin Hassan dan Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS Dato’ Mustafa Ali.

PAS sebelum ini telah pun memaklumkan, parti Islam itu akan meletakkan calonnya di 11 kerusi dan bersedia menentang mana-mana calon parti politik lain, termasuk DAP.

Sehubungan itu, seorang calon bukan Islam adalah antara 11 calon yang akan ditawarkan PAS dalam usaha untuk mengukuhkan kedudukannya dipersada politik Sarawak.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Sarawak Mukhtar Suhaili berkata, buat julung kalinya PAS akan meletakkan calon bukan Islam pada pilihan raya negeri Sarawak namun enggan mendedahkan identiti calon itu.

“Pengumuman rasmi kesemua 11 calon, termasuk calon bukan Islam itu dan satu-satunya calon wanita, akan diumumkan esok malam di Bintulu,” katanya kepada pihak media semalam.

Majlis Pengisytiharan Calon PAS itu aakan adiadakan di sebuah hotel di Medan Jaya di sini,berhampiran dengan pejabat PAS Kawasan Bintulu.

Majlis yang bermula pada jam 8.00 malam itu dijangka berakhir sebelum tengah malam dengan pagi ini menyaksikan, bakal-bakal calon telah mula berkumpul di bandar minyak ini.-PAS.ORG.MY

Tiada ulasan:

Catat Ulasan