Khamis, 6 Julai 2017

Dua Bekas Pemain Import Pulau Pinang Dakwa Digantung Tak Berta

PASUKAN tercorot Liga Super, Pulau Pinang dihambat kontroversi apabila dua bekas pemain importnya mendakwa masih belum menerima sebarang tunggakan gaji pada bulan Mei dan Jun.
Salah seorang pemain berkenaan terbabit ketika dihubungi melahirkan kekecewaan kerana sehingga kini masih belum dihubungi oleh Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang ( FAP) termasuk berbincang mengenai isu pampasan.
Hanya dilepaskan begitu sahaja tanpa sebarang hitam putih penamatan kontrak, pemain tersebut tertanya-tanya apakah status sebenarnya dia dengan Pulau Pinang sehingga hari ini.
"Saya masih bersabar dalam hal ini menanti jawapan FAP, saya boleh terima secara profesional mengapa saya dilepaskan tetapi mereka juga kena profesional dalam hal ini.
"Kontrak saya masih ada sehingga November ini tetapi selepas mereka maklumkan saya akan ambil import baharu, mereka mendiamkam dirit tiap kali saya ajukan soalan bila saya akan dipanggil untuk lakukan perbincangan soal pampasan.
"Sejak Mei lalu, saya belum terima gaji dan kini telah masuk dua bulan. Buat masa ini(keluarga) tengah bertahan dengan simpanan yang saya ada," katanya.
Bagi memastikan haknya terjamin, dia tidak teragak-agak akan membawa perkara itu ke Persatuan Pemain Profesional Malaysia (PFAM) dalam masa terdekat.
Pemain import tersebut juga seakan tiada pilihan lain ekoran sudah berikan masa sebulan kepada FAP namun tiada sebarang maklum balas.
"Saya akan mengadu kepada Presiden PFAM (Izham Ismail) mengenai hal ini dan harap akan ada jalan penyelesaian.
"Kalau ikutkan saya tidak mahu lagi mengeruhkan keadaan dan mahu jaga hubungan baik dengan FAP tetapi ini sahaja jalan yang tinggal buat saya," katanya.
Tiga pemain import yang sebelum ini digugurkan Pulau Pinang pada pertengahan musim adalah Diogo Ferreira, Andrew Russell dan Reinaldo Lobo.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan