Ahad, 30 Julai 2017

Tiada Siapa Mengharap Mahathir Kembali Kepada UMNO

Kelmarin, Mahathir mengisytiharkan beliau tidak akan kembali kepada UMNO walaupun Najib bukan lagi menjadi perdana menteri.
Mahathir membuat pengakuan itu dalam sebuah klip video yang dimuat naik di laman Facebook Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dengan mendakwa UMNO sebenarnya telah musnah dan tersesat daripada perjuangan asalnya
 Yang rosak adalah Mahathir bukanya UMNO dan beliau tidak perlu buat kenyataan begitu kerana tiada siapa dikalangan UMNO masih berharap dia kembali kepada parti terbesar orang Melayu.
Kenyataan Mahathir hanya mahu menggambarkan UMNO telah rosak dan sebab itulah beliau tidak lagi mahu kembali.
Kerosakan UMNO bermula pada zaman siapa kalau bukan zaman Mahathir?.
Perpecahan terbesar UMNO sehingga diharamkan lalu tertubuhnya Semangat 46 zaman siapa?kalau bukan zaman Mahathir.
Lahirnya laungan reformasi dan terbentuknya Parti Keadilan Rakyat zaman siapa kalau bukan zaman Mahathir.
Rasanya cukuplah dua peristiwa itu walaupun tragedi Memali dicatat sebagai peristiwa berdarah yang wujud zaman Mahathir sebagai satu contoh kebebalan ketua kerajaan pada masa itu.
Masyarakat Memali  sehingga ke hari ini tidak lagi melihat UMNO sebagai sebuah parti yang banyak mambantu rakyat dan Islam,itu semua kerana siapa?   wahai Mahathir.
Anak beranak aku sangat-sangat tidak ingin Mahathir kembali kepada UMNO kerana dialah penjilat kahak hijau yang pernah diludah kepada DAP dan PKR.-RESPECTMYPM

VIA TELEFON 30-7-2017 -2:34 PM-RESPECTMYPM




Tiada ulasan:

Catat Ulasan