Ahad, 5 Mac 2017

Sambil Goyang Telor Mintak Persekutuan Tambah Subsidi


Pembangkang lebih suka kerajaan menekan pengluar produk atau pengeluaran barangan keperluan harian rakyat dengan memaksa menjual dengan harga murah kepada peruncit.

Bagi pembangkang kerugian yang ditanggung pengeluar tidak perlu di bising-bising asalkan kehendak tercapai.
Harga Gula hanya meningkat 11 sen kecohnya seperti tahu esok dunia akan kiamat,itulah sikap pembangkang yang suka membesarkan apa sahaja janji ia berlaku semasa BN Memerintah Malaysia.

Sejak mula BN memerintah negara ini tiada satupun yang yang positif bagi pihak pembangkang melainkan negatif belaka,namun pembangkang hanya tahu melalak seperti anjing salak bukit.

Pembangkang patut ingat ,yang pembangkang juga diuji tuhan dengan memerintah beberapa negeri malah ada negeri tersebut sejak lebih 30 tahun diperintah pembangkang rakyat masih meskin manakala pemimpinnya pula masih sibuk dengan tema Islam.

Bagi negeri kaya diperintah pembangkang pula tiada satu produk yang dikeluarkan dalam negeri itu dilaporkan lebih murah.

Apa yang berlaku dinegeri pembangkang hari ini satu bukti sekiranya negara ini diperintah puak-puak tolol pembangkang barang keperluan rakyat juga tidak akan murah.

Fakta menunjukkan daripada Perdana Menteri pertama Malaysia sehingga PM Najib tiada satu pun diantara perdana menteri sebelum Najib harga barang tidak meningkat.

Bukan sahaja di Malaysia,malah di Arab Saudi juga fakta menunjukkan tidak pernah berlaku penurunan harga barang keperluan rakyat setelah pemimpin berganti.

Apa yang pembangkang tahu hanya mengatakan,kerajaan harus cari penyelesaian atau menangani peningkatan harga barang kerana rakyat terbeban.manakala pemimpin pembangkang sendiri hanya goyang telor bukan mencari jalan penyelesian melainkan desak persekutuan tambah subsidi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan