Selasa, 18 April 2017

Melayu Pecah 7,Siapa Berarak Ke Putrajaya?

Apabila Mahathir bercakap tentang ‘dijajah’ dia tidak maksudkan kuasa asing seperti pada masa lalu. Apa yang dimaksudkan adalah bukan Melayu. “Melayu Akan jadi hamba di Negara Sendiri”, itu adalah mantra yang Mahathir sentiasa dikirkan. Jadi Melayu perlu bersatu kalau tidak mereka akan kehilangan kuasa politik mereka, adalah peringatan yang berterusan umpama Mahathir dan hidangan harian beliau pada setiap hari.

Dan ianya bukanlah ironi bahawa sekarang Mahathir adalah orang yang memecah belahkan orang Melayu dan telah meletakkan orang Melayu dalam keadaan sangat bahaya yang katanya kita mesti mengelakkan walau apa kosnya?

Sebenarnya, British tidak mencipta strategi pecah dan perintah atau bahagi dan jajah. Beribu-ribu tahun lebih awal Sun Tzu telah bercakap mengenainya. “Seni menggunakan tentera adalah ini: Apabila nisbah sepuluh kepada satu musuh, maka kepunglah dia; Apabila lima kali kekuatannya, berperang dengan dia, Jika dua kali ganda kekuatannya, bahagikan dia, “kata Sun Tzu.

Sun Tzu berkata seni peperang ialah penipuan. Jadi, anda perlu memainkan trik terhadap musuh anda dan menipu mereka. Buatkan mereka berfikir yang anda sedang lakukan satu perkara tetapi sebenarnya anda sedang melakukan perkara yang lain. Sebagai contoh, berdemo Bersih adalah mengenai pilihanraya yang bebas dan adil dan berkenaan memberikan rakyat Malaysia keadilan sedangkan alasan sebenarnya adalah untuk menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak supaya anda boleh ‘bebaskan’ RM100 bilion yang telah anda ‘kurung’ di bawah pemegang amanah, proksi, penama dan kroni.

Justeru, kebetulannya ianya keseluruhan sebab mengapa PAS menolak untuk terlibat dalam perhimpunan Bersih 5.0 .Malay Mail Online menyebut, “Hadi Gembira PAS Tolak Bersih 5, dengan menggelarkannya perhimpunan berbahaya” manakala Malaysia Outlook berkata, “Hadi Bidas Baju Kuning, Bencana Jalanan”.

Ya, Abdul Hadi Awang cukup bijak untuk mengetahui sebab sebenar mengapa perhimpunan Bersih 5.0 diadakan dan mengapa Mahathir dan Lim Kit Siang begitu bersungguh mengenainya. Mahathir mempunyai sebab sendiri manakala Kit Siang juga ada sebabnya juga.

Untuk Mahathir ia adalah satu Kempen Anti-Najib dan dia sangat-sangat memerlukan untuk menggulingkan Najib dan secepat mungkin supaya RM100 bilion beliau tidak akan berada dalam bahaya dan dinasti politik beliau akan menjadi berkemungkinan. Jika Najib tidak digulingkan maka Mahathir akan kehilangan kedua-duanya: RM100 bilion beliau dan juga dinasti politiknya.

Hasrat Kit Siang adalah tentang stategi pecah dan perintah yang sekian lama ditunggu-tunggu akhirnya dapat melihat hasilnya. Pada tahun 2008 (dan 2013) mereka berjaya dalam langkah pertama, iaitu untuk menyatukan orang Cina di bawah satu panji-panji politik. Kini mereka perlu untuk membuat langkah kedua dan terakhir supaya ianya berlaku: iaitu untuk memecahbelahkan orang Melayu kepada lima, enam atau tujuh.

Jangan kita lupa bahawa orang Melayu telah dibahagikan kepada tiga pada tahun 1990 (Umno, PAS dan Semangat 46). Tetapi orang Melayu masih mengekalkan kuasa politik. Orang-orang Melayu sekali lagi dibahagikan kepada tiga pada tahun 1999 (Umno, PAS dan PKR). Tetapi masih lagi orang Melayu tidak kehilangan kuasa politik. Maknanya mudah tiga tidak mencukupi. Ia mesti mempunyai lebih daripada tiga: sekurang-kurangnya lima, enam atau tujuh.

Langkah pertama adalah pecahkan PAS. Ianya telah pun berlaku. DAP taja dan membiayai penubuhan PAN. Kemudian mereka perlu lakukan kepada Umno dan penubuhan PPBM atau Pribumi mereka telah berjaya untuk berbuat demikian juga. Jadi sekarang orang Melayu dipecahkan kepada Umno, PAS, Pribumi, PAN dan PKR.

Tetapi itu masih tidak cukup bagus. Apa yang kita ada kini adalah Umno yang kuat dan PAS yang kuat berbanding Pribumi yang lemah dan PAN yang tidak boleh dapatkan 10% daripada ahli-ahli Umno dan PAS. Umno dan PAS kedua-duanya perlu dijadikan selemah-lemahnya jika inginkan strategi pecah dan perintah itu berjaya. Dan jika Umno dan PAS bergabung atau berpakat dalam pilihan raya untuk mempertahankan orang Melayu dan Islam terhadap apa yang mereka anggap sebagai serangan Cina DAP atau Kristian Evangelist maka akan menjadi halangan besar bagi DAP dan Pakatan Harapan.

Tidak, di dalam apa juga keadaan wajib Umno dan PAS dibenarkan untuk duduk di meja yang sama untuk apa jua alasan (Perpaduan Ummah, kepentingan Islam, atau apa sahaja). Umno dan PAS perlu kekal dipecahkan dan Umno dan PAS mesti dipecahkan habis-habisan lebih daripada sekarang.
Pada masa lalu perpecahan dalam PAS adalah semata-mata perpecahan antara ulamak dan golongan liberal. Media menulis umpama Erdogan atau Anwarinas melawan konservatif.

Itu adalah sebenarnya strategi yang tidak bagus kerana ia memberi gambaran bahawa di satu pihak anda mempunyai orang-orang Islam yang sebenar dan di pihak yang lain pula umat Islam sekular yang menyokong berjudi, minum arak, seks bebas dan golongan gay. Ini bermakna mereka yang PAS ikut perintah Allah manakala mereka di PAN mengengkari Al-Qur’an.

Sesiapa yang merancang strategi bodoh ini perlu ‘ditembak’. Kini ahli PAN dikenali sebagai fasiq atau munafik manakala mereka dalam PAS adalah orang yang soleh. Untuk membuat pelan ini berjaya perpecahan dalam PAS mesti antara ulamak dan ulamak dan bukannya antara ulamak dan golongan sekular. Dan untuk memberikan tanggapan ini mereka menggunakan nombor dua dalam PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man, sentiasa bercanggah segalanya dengan nombor satu, Abdul Hadi Awang.

DAP mempunyai beberapa Trojan Horses dalam PAS. Seorang sudah agak terbuka mengenainya: Mahfuz Omar. Beliau mempunyai tatu ‘Ejen DAP’ pada dahinya. Trojan Horses lain seperti Husam Musa telah pun diheret keluar seperti tikus. Husam sebenarnya sindiket perjudian Trojan Horse juga. Tetapi ada orang lain juga secara senyap yang tugasnya adalah untuk wujudkan perselisihan di antara nombor satu dan nombor dua dalam PAS.

Sebab itu kita lihat apabila Hadi kata kita pergi timur Tuan Ibrahim berkata kita pergi barat. Kadang-kadang bukan Tuan Ibrahim pun yang menyediakan kenyataan tetapi orang lain yang membuatnya. Banyak kali Tuan Ibrahim langsung tidak memahami isu tersebut. Itulah sebabnya apabila Hadi berkata, beliau tidak menyokong Bersih 5.0, Tuan Ibrahim akan mengutuk penahanan Maria Chin. Ini memberi gambaran bahawa Hadi dan Tuan Ibrahim tidak berada di pihak yang sama dan bahawa PAS berpecah sedangkan yang sebenarnya ialah Tuan Ibrahim tidak sedar apa yang sedang berlaku.

Sebenarnya ini adalah satu strategi yang sangat bijak dan, jika ia berfungsi, kali ini Kit Siang akan berjaya memecahbelahkan PAS. Kit Siang juga akan menggunakan PAS untuk memecahbelahkan lagi Umno dengan memainkan kononnya kerjasama Umno-PAS (yang mereka lakukan). Orang Melayu mesti berpecah kepada, Umno Pro-Najib Umno Anti-Najib, Pro-Hadi PAS, Anti-Hadi PAS, Pribumi, PAN, Pro-Azmin PKR dan Anti-Azmin PKR.
Umno dan PAS perlu tidak dibenarkan bekerjasama jika DAP mahu mengalahkan orang Melayu

Ya, itu adalah matlamat utama. Tiga pada tahun 1990 tidak berjaya. Tiga pada tahun 1999 juga tidak berjaya. Lima hari ini seolah-olah tidak berjaya juga. Akhirnya ia harus menjadi lapan untuk berjaya: Pro-Najib Umno, Umno Anti-Najib, Pro-Hadi PAS, Anti-Hadi PAS, Pribumi, PAN, Pro-Azmin PKR dan Anti-Azmin PKR. Dan apabila itu berlaku maka orang Melayu akan menjadi seperti “red Indian” yang juga dikenali sebagai orang asli Amerika Syarikat.

Dianggarkan terdapat kira-kira 100 juta orang asli di Kanada, Amerika Utara dan Amerika Selatan. Orang kulit putih secara sistematik menghapuskan mereka sejak beratus-ratus tahun dahulu dan ahli sejarah memanggilnya pembunuhan beramai-ramai. Christopher Columbus sendiri dikatakan telah membunuh 500,000 kaum orang asli. Malah Paderi di Rome mengeluarkan fatwah menghalalkan pembunuhan beramai-ramai kaum orang asli kerana menurut Paderi, “Anda hanya perlu melihat ke dalam mata mereka untuk tahu yang mereka bukan manusia.”

Ya, sejarah memberitahu kita bahawa lebih ramai orang asli dibunuh daripada orang putih dibunuh. Dan ini adalah kerana putih mengunakan orang asli untuk membunuh kaum orang asli yang lain. Ia adalah strategi pecah dan perintah dengan menyokong satu kumpulan orang asli untuk membunuh kumpulan orang asli yang lain. Oleh itu, seiring dengan masa, 100 juta penduduk orang asli dikurangkan kepada kurang daripada tujuh juta penduduk atau hanya 2% daripada populasi semasa di Amerika Syarikat dan Kanada.

Itulah satu-satunya cara untuk menjadikan orang Melayu kehilangan kuasa politik. Anda perlu memecahbelahkan mereka lagi. Lihatlah Singapura dan Pulau Pinang sebagai contoh. Jika ia boleh dilakukan di Singapura dan Pulau Pinang maka ia membuktikan yang ia boleh dilakukan di tempat lain juga. Dan sejarah telah membuktikan bahawa cara yang paling berkesan untuk pecah dan perintah adalah dengan menggunakan orang asli untuk melawan dan membunuh rakan-rakan pribumi mereka.

Tetapi Hadi bukan orang Ulu, seperti yang difikirkan oleh ramai rakyat Malaysia, khususnya orang Cina DAP. Hadi belajar Undang-Undang Syariah di Universiti Madinah antara tahun 1969 dan 1973 dan selepas itu di Universiti Al-Azhar di Kaherah di mana beliau belajar Sains Politik.
Jadi Hadi tahu urusannya. Dan dia tahu apa yang DAP merancang dan cuba lakukan. Hadi mempunyai beberapa kad sendiri. Dan Hadi bermain kad tersebut dengan baik.

Akhirnya kuasa politik Melayu berkait rapat dengan keagungan Islam di Malaysia. Dan jika orang Melayu melihat ketuanan Melayu sebagai asas keagungan Islam, Umno dan PAS akhirnya akan dapat melihat titik persamaan dan orang-orang seperti Tuan Ibrahim dan Trojan Horses yang lain dalam PAS akan bersara.

Masalah dengan orang-orang seperti Tuan Ibrahim dia hanya melihat gambaran kecil maka dia boleh dengan mudah dimanipulasi oleh Trojan Horses DAP dalam PAS. Hadi, bagaimanapun, melihat gambaran yang lebih besar maka ini menjadikan beliau ahli politik yang lebih baik. Politik bukan satu “zero sum game”. Terdapat juga perkara yang dipanggil situasi menang-menang. Politik sentiasa tentang kompromi dan pakatan. Perkara ini adalah sesuatu yang Hadi tahu dan Tuan Ibrahim perlu belajar. Asal dari Melayu Pecah 7

Erti Mental,Rohani,Jasmani,Politik dan Masyarakat perlu di dalami(MENJAROPOLIMAS)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan