Isnin, 6 Februari 2017

Annuar Musa Sah Bertanding Merebut Kerusi FAM


Ketua Penerangan Umno negara Annuar Musa sah bertanding merebut kerusi Presiden FAM,pengesahan ini dibuat oleh beliau di akaun Facebooknya pada 6/2/2017 bersamaan Isnin.

Allahmdulillah,itulah yang diharapkan peminat bola sepak negara khasnya dari negeri Kelantan yang sentiasa menyokong sukan popular tanah air,

sebelum ini dikatakan mereka yang layak untuk merebut kerusi FAMialah Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim, 33; Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, 41; bekas Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa, 61 dan bekas Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Tan Sri Aseh Che Mat, 66.

Setakat ini Annuar Musa merupakan calon pertama yang telah menyerahkan borang menerima pencalonan tersebut.

Manakala, Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dalam satu kenyataan pagi tadi telah memberi lampu hijau kepada anakandanya, Tunku Ismail disenarai sebagai calon bagi merebut kerusi Presiden FAM.

Sultan Ibrahim berkata demikian setelah mengadakan pertemuan selama sejam bersama Timbalan Presiden Bolasepak Melaka, Datuk Wira Mohd Yusoff Mahadi yang mewakili 14 gabungan FAM antaranya Perak, Kelantan, Perak dan Selangor.

Sementara itu, Khairy Jamaluddin pula berkata akan membuat keputusan dalam masa terdekat sama ada bertanding atau tidak untuk merebut kerusi No.1 itu.

Menteri Belia dan Sukan, itu berkata, beliau akan membuat keputusan mengenainya selepas berjumpa dengan pihak yang mencalonkan nama beliau untuk merebut jawatan tertinggi dalam badan induk bola sepak negara itu.

Katanya, tujuan beliau untuk berjumpa pihak berkenaan adalah untuk mengetahui sebab mereka mencalonkan namanya untuk bertanding bagi menggantikan tempat Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah pada bulan depan.

Annuar Musa dijangka akan memberi saingan sengit kepada calon lain  manakala keputusannya ditunggu-tunggu oleh seluruh rakyat Malaysia terutamanya peminat bola sepak tanah air.

Deberitakan,Annuar Musa tidak bermasalah untuk mendapat 11 undi mudah namun begitu sejau mana khabar itu benar sama-samalah kita tunggu.

Kiranya Annuar Musa menang dalam perebutan kerusi FAM bermaknanya khabar ini adalah benar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan